donderdag 25 augustus 2011

Steeds verder, steeds sneller

Er zit vooruitgang in het hardlopen. Na statistische eliminatie van twee uitschieters – de rampzalige pasta-avond bijvoorbeeld, maar ook een dubieuze meting met een onrealistisch hoog tempo – blijkt er een redelijk patroon te zitten in de hardloopprestaties: er zit zichtbare verbetering in de afgelegde afstand en het gelopen tempo. Steeds verder, steeds sneller.

De laatste weken raakt het tempo steeds vaker aan de 5:30 minuten per kilometer (11 kilometer per uur) en regelmatig duik ik eronder (erboven). Nu wordt het een kwestie van volhouden, zeker nu mijn loopmaatje er niet is vanwege vakantie. Gisteravond bleek al snel dat alleen hardlopen weliswaar een pietsie sneller is, maar toch vooral veel minder gezellig.

Iets waar ik per toeval op gestuit ben: de website www.world-rank.in blijkt het internet af te struinen naar gegevens van RunKeeper-gebruikers. Op die manier kan ik mijn prestaties vergelijken met andere hardlopers die dezelfde applicatie gebruiken. Leuk om af en toe eens te doen, maar niet echt iets om structureel bij te houden. Sterker nog, mijn huidige 1048e positie op de ranglijst en het feit dat ik zo'n 600 kilometer achter loop op de beste hardloper is eerder demotiverend dan stimulerend…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!