maandag 26 april 2010

Rondje Zevenhuizerplas

Ik heb het advies van de dokter ter harte genomen en ik heb mijn oude hardloophobby weer opgepakt. Ik ben voorzichtig begonnen met een paar keer per week een rondje hardlopen in het Hitland van zo’n 3 kilometer. Mrs Attorama is niet zo'n hardloopster en volgt op de rolschaats. Gisteren hebben we voor het eerst een rondje om de Zevenhuizerplas gelopen/gerolschaatst. Dat beviel goed en we zijn van plan om dat wekelijks te gaan doen.

Een rondje Zevenhuizerplas is ongeveer 7 kilometer. Met een tijd van 43 minuten zaten we op een gemiddelde snelheid van net geen tien kilometer per uur. Voor een eerste keer vond ik dat lang niet slecht. Daarentegen liep ik een paar jaar geleden in dezelfde tijd een afstand van 10 kilometer. Met andere woorden: ik ben nog zoekende naar mijn oude vorm. Het streven is om op termijn een rondje Zevenhuizerplas in 30 minuten te kunnen lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!