donderdag 23 juli 2009

Twitter-experiment

Mijn Twitter-experiment heeft vooralsnog gemengde resultaten opgeleverd. Enerzijds vind ik het wel wat om in telegramstijl een korte mededeling te doen over waar ik op dat moment mee bezig ben. Niet zoals blij blogposts, waarbij je toch altijd een behoorlijke tijd zit te schrijven, redigeren en kritisch naar je eigen tekst zit te kijken. Het ontbreken van de mogelijkheid om je tekst te kunnen bewerken vind ik echter ook een nadeel van Twitter. Wat als je een spelfout in je eigen bericht ontdekt?

De grote meerwaarde van Twitter ten opzichte van regulier bloggen moet voor mij nog blijken. Dat heeft misschien te maken met het feit dat ik (nog) uitsluitend via internet twitter. Gevolg is dat ik uitsluitend op die momenten twitter dat ik ook al aan het bloggen ben. Er is ook een mogelijkheid om via je mobiele telefoon te twitteren, wat veel beter zou passen bij waar dit nieuwe medium voor bedoeld is. Misschien moet ik die optie eens onderzoeken. Voorlopig zet ik het experiment nog even voort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!