maandag 15 december 2008

Kleine kerstvakantie

Nog iets meer dan een week werken en dan heb ik een kleine kerstvakantie van bijna twee weken. Een kleine rondvraag bij de collega's van SenR en bij mijn medetrainees leert mij dat bijna iedereen zoiets van plan is. Met andere woorden: in de weken van Kerstmis en Oud en Nieuw draait de gemeente niet of nauwelijks. Begrijpelijk, gezien de vele verlofuren die je opbouwt als gemeenteambtenaar, maar natuurlijk belachelijk om geloofwaardig te kunnen verkopen naar de buitenwereld.

Het bedrijfsleven draait toch ook gewoon door? Ik zou vreemd opkijken als ik twee weken lang niets bij de supermarkt kon halen omdat het personeel en masse op vakantie ging. Ik vraag me af hoe lang dergelijke arbeidsvoorwaarden nog van kracht zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!