woensdag 20 augustus 2008

Nieuwe trend

Vorige week heeft een oude vriend van EDS een tweeling gekregen. Gisteren zijn mijn ene getuige en zijn vrouw de ouders geworden van een dochtertje. In oktober verwachten mijn andere getuige en zijn vrouw een zoon en ook is in die maand de vrouw van een schoolvriend uitgerekend. In januari verwachten een andere schoolvriend en zijn vrouw hun tweede kindje. Binnen een halfjaar tijd zes baby’s: er is sprake van een nieuwe trend in onze vriendenkring. De jonge honden van destijds zijn verworden tot gezinnen.

Het is een natuurlijk gevolg. De samenwoonfase is goeddeels achter de rug en slechts een enkel stelletje heeft nog geen samenwoonplannen. Het trouwvirus is inmiddels wijd verspreid; ik realiseerde me onlangs dat maar liefst vier stelletjes in onze vriendenkring, onszelf incluis, binnen een halfjaar tot negen maanden ook allemaal getrouwd zijn. Met mensen met wie ik tot een paar jaar geleden vrijwel alleen maar sprak over films, muziek en literatuur, praat ik tegenwoordig over kinderkamers, hypotheken en het wel of niet trouwen in gemeenschap van goederen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!