woensdag 6 juni 2007

Sociale boost

Bij het inloggen in WoW gisteravond vroeg een gildemaatje of ik zijn level 16 alt op sleeptouw kon nemen door The Deadmines. Ik had eigenlijk Atto willen levelen, maar ik had een sociale bui en besloot de jonge twink te helpen. (Niet geheel onbeïnvloed door KN.) Toen Atto nog begin level 20 was, hebben een paar Muffin Vendors mij regelmatig een boost gegeven door Shadowfang Keep, dus op deze manier kon ik dat weer een beetje goedmaken. Na wat verwarring - ik dacht dat het gildemaatje met "DM" Dire Maul bedoelde - gingen we richting Westfall. Een halfuurtje later - we liepen wat vertraging op omdat ik een patrouille over het hoofd zag, waardoor de twink het niet overleefde - stond ik met een bijzonder gelukkig gildemaatje weer in Orgrimmar. "A good deed is its own reward", zoals ze aan de overkant van de grote plas zeggen.

Ik was nog nooit in Deadmines geweest; ik heb altijd Horde gespeeld. Ik heb wel eens een paar keer een Alliance character aangemaakt, maar deze heb ik nooit lang genoeg gespeeld om Deadmines te kunnen doen. Voor Alliance-spelers is Deadmines de eerste dungeon die ze tegenkomen, zo rond level 18 ongeveer. Horde-spelers kunnen al veel eerder kennismaken met dungeons; Ragefire Chasm is al toegankelijk vanaf level 13. Het is dan ook een populaire gedachte dat Horde als gevolg hiervan betere teamspelers levert dan Alliance. Deze teamgedachte, die er al vroeg wordt ingestampt, zou ervoor zorgen dat Horde het beter doet in de battlegrounds en in de end-game progressie. Het is niet voor niets een Horde-gilde (Nihilum) dat de eerste encounter met Illidan heeft gescoord.

*Update: Nihilum heeft gisteren (06-06) de eerste Illidan-kill ter wereld gescoord. Binnen een week na het uitkomen van patch 2.1 heeft Nihilum dus de hele Black Temple gedaan. Die gasten zijn echt hardcore.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!