woensdag 18 april 2007

Riftwar Saga

Dagelijks een uur in de trein zitten is goed voor de boekenconsumptie. Het geeft mij de gelegenheid om eindelijk weer eens wat goede literatuur tot mij te nemen. Zo heb ik onlangs de nieuwste van Jonathan Safran Foer gelezen en 'Het schervengericht' van A.F.Th. staat al te wachten op mijn nachtkastje. Op dit moment ben ik echter bezig in iets totaal anders, 'Magiër' van Raymond E. Feist. Het eerste deel van de 'Sage van de Oorlog van de Grote Scheuring', zoals de uitgever de Nederlandse vertaling genoemd heeft. De oorspronkelijke titel 'Riftwar Saga' vind ik eigenlijk veel beter.

Sinds Lord of the Rings heb ik geen fantasy meer gelezen en het is leuk om mezelf weer even onder te dompelen in dergelijke werelden. Zoals goede vriendin RV, van wie ik 'Magiër' geleend heb, al zei: het leest lekker weg en het is bijzonder verslavend. Nog ongeveer honderd bladzijden te gaan en ik kan niet wachten om te zien hoe het afloopt. Ik twijfel nog of ik de overige twee delen ook moet lezen, aangezien iedereen die minder blijkt te vinden dan 'Magiër'. Het effect van deze hernieuwde kennismaking met het fantasy-genre laat zich natuurlijk niet herhalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!