dinsdag 17 april 2007

Puntsgewijze inhaalslag

Oei, is het alweer zolang geleden? Hoog tijd om wat nieuws te melden... Maar even puntsgewijs dan:

* Nieuwe auto gekocht: de nieuw Skoda Fabia, woehoe! Onze huidige Fabia begint op een leeftijd van zes jaar oud toch wat kuren te vertonen. KN en ik hebben gekozen voor een rode Fabia Ambiente. Ongelooflijk. De eerste keer dat ik een nieuwe auto gekocht heb, na al die tweedehandsjes. Afgelopen zaterdag waren we bij de dealer om alles in orde te maken. Samen met mijn vader, die ook een nieuwe Fabia heeft gekocht, maar dan de patseruitvoering Elegance. Levertijd: acht tot veertien weken, beetje jammer...

* 'Nieuwe' serie ontdekt: 'The 4400'. Ik had er al een tijdje veel goeds over gehoord, maar ik had er nog nooit iets van gezien. Gisteravond de pilot-aflevering gekeken en die was zeer veelbelovend. Het concept van de serie biedt voldoende stof voor een lange levensduur: wat is er met die 4400 mensen gebeurd? Waar zijn ze al die tijd geweest? En hoe komen ze ineens aan die bijzondere gaven? Allemaal leuke dingen die in de loop van de serie kunnen worden uitgeplozen. Gevaren die op de loer liggen: kunnen ze de spanningsboog voldoende vasthouden of wordt het een 'freak of the week' serie?

* Vorderingen in World of Warcraft: ding 65! Nog maar vijf levels te gaan! Ik ben overgestapt van Zangarmarsh naar Terokkar Forest. In Zangarmarsh kon ik alleen nog Sporegar rep verzamelen en dat is niet echt interessant als je geen instance runs doet. Even een tussenstop in Nagrand gemaakt zodat ik de eerste quests voor Nesingwary Safari kon doen en daarmee heb ik mijn skinning op 375 gebracht. Ondertussen een Tauren shaman aangemaakt als nieuwe alt, hoewel ik ten zeerste betwijfel of ik die ooit zal spelen...

* Bezochte films: Hot Fuzz. Hilarische Engelse ode/persiflage op de Amerikaanse politiefilm. Grotestadsagent wordt weggepromoveerd naar het platteland en moet daar zien te aarden. Geniale grappen en een bijzondere bijrol voor Timothy Dalton. (Nog steeds mijn favoriete Bond.) Hij speelt slechts een kleine rol, maar weet met zijn charisma en 'screen presence' iedere scène naar zich toe te trekken.

* Van een geheel andere orde is 'La vie en rose', over het leven van Edith Piaf. Een van de meest aangrijpende films die ik in lange tijd heb gezien, met een glansrol voor Marion Cotillard. Die mag van mij een Oscar winnen voor haar rol. (Ja ja, ik weet het, een Amerikaanse Oscar voor een Franse film is uitermate onwaarschijnlijk, maar noem mij drie mensen die uit hun hoofd weten wat de Franse tegenhangers van de Oscars zijn.) De oorspronkelijke titel was overigens 'La Môme', maar die is voor ons domme Nederlanders natuurlijk weer aangepast.

* Note to self: must post more often!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!