woensdag 17 juli 2013

Niet voor twijfelaars

Vandaag in mijn lunchpauze aangesproken met de vraag of ik wilde doneren aan de Hospitaalbroeders. Op dezelfde plek als waar ik vorige week werd aangesproken, met exact dezelfde vraag. Het klinkt als een goed doel waar ik mij achter zou kunnen scharen: een kleinschalig initiatief, opgezet door de mensen zelf. Maar toch iets waar ik even iets langer over na zou willen denken dan die ene minuut in mijn lunchpauze. Dat bleek echter niet mogelijk: ik moest mij ter plekke inschrijven. Een foldertje met wat meer informatie? Dat mocht alleen verstrekt worden aan donateurs. Of ik dan maar in mijn eigen tijd de website wilde opzoeken als ik wat meer informatie nodig had. Deze houding is niet uniek: er zijn wel meer ledenwervers die dezelfde argumentatie gebruiken. Zo’n folder belandt toch maar in de papierbak, zo is de gedachtegang. Wellicht, maar in dit geval was de kans op een donatie van mij alleen maar groter geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!