dinsdag 14 februari 2012

Hernieuwd brildrager

Tot mijn grote verbazing (en irritatie) ben ik dit weekeinde een contactlens kwijtgeraakt. ‘s Avonds nog keurig in het houdertje gedaan – dat dacht ik tenminste – en de volgende ochtend foetsie, verdwenen, nergens meer te vinden. Ik sta voor een raadsel. Deze zomer is het 20 (!) jaar geleden dat ik begonnen ben met het dragen van contactlenzen en in al die tijd ben ik nog nooit een lens kwijtgeraakt. Tot dit weekeinde. Geen onaardige score, al zeg ik het zelf.

Hoe dan ook, ik moet dus een nieuwe contactlens bestellen. Zoiets gebeurt natuurlijk altijd in het weekend, op zondagmorgen. Op maandag de opticien bellen heeft weinig zin: dat is de vaste vrije dag voor de sector. Dan vanmorgen maar, na twee dagen naarstig zoeken op iedere plek in huis, hoe klein de kans ook is dat mijn lens daar beland is – en na die dagen nog steeds in draagbare staat.

Lenzen bijbestellen is gewoonlijk binnen 48 uur geregeld. Tenzij je harde lenzen hebt (zoals ik). Of tenzij je lenzen nodig hebt met een behoorlijke sterkte (zoals ik). Gevolg: een verwachte levertijd van 7 tot 10 dagen?! De komende anderhalve week ben ik dus hernieuwd brildrager. Kortom, iemand met een sterkte van –1, die eigenlijk prima zonder lenzen kan, heeft binnen twee dagen een vervangend product, maar iemand die zonder lenzen nauwelijks meer dan 5 cm scherp ziet en zonder lenzen dus nauwelijks kan functioneren (zoals ik) moet minstens een week wachten. Vanuit de techniek is dat allemaal best te verklaren, maar toch voelt het een beetje tegenstrijdig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!