maandag 13 februari 2012

Meldpunt

Goed, je begint dan iets wat onzinnig is, moreel en politiek verwerpelijk. Maar dan heb je wel iets dat wat oplevert voor de burger. Toch? Laat ik dat eens toetsen met een voorbeeld lekker dicht bij huis, iets wat ik vrijwel dagelijks tegenkom. Dan kan ik meteen het nut van dit meldpunt aantonen.

Dagelijks kom ik bij de ingang van het metrostation een groepje Midden-/Oost-Europeanen tegen. Die staan daar te wachten, vermoedelijk om gezamenlijk verder te reizen naar het werk. Zoals wel meer OV-reizigers op dit tijdstip, zijn ze zich niet altijd even bewust van hun omgeving. Soms blokkeren ze deels de ingang van het station of staan ze op een andere manier midden in de reizigersstroom. Soms blokkeren ze de bakken met gratis kranten. Dat is inderdaad soms hinderlijk, maar helaas komt dergelijk gedrag wel vaker voor.

Stel, ik ga hiermee naar het meldpunt. Wat gebeurt er dan? Komt de PVV kijken of het een geldige melding is? Of deze Midden-/Oost-Europeanen inderdaad de ingang, de reizigersstroom of de bakken met gratis kranten blokkeren? En zo ja, gaat iemand van de PVV dan vragen of ze ergens anders gaan staan? Dan hoop ik dat er behoorlijk wat mankracht achter dit meldpunt zit. Maar nee, dat is blijkbaar ook weer niet de bedoeling. Het meldpunt is slechts bedoeld als manier om informatie te verzamelen. Daarmee verwordt dit tot een geheel zinloze exercitie. Stel dat je aangifte doet bij de politie en als reactie krijgt: "Bedankt, maar we doen er verder niets mee." Hoe zou de PVV dat vinden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!