zondag 6 november 2011

Oma's meisjesnaam

Baby Attorama laat nog even op zich wachten. (Morgen is de uitgerekende datum.) Om de tijd wat te doden heb ik deze week een eenvoudig stamboompje gemaakt. Daar heb ik ook mijn grootouders en die van Mrs Attorama in gezet. Tot mijn verbazing wist Mrs Attorama die van haar niet, terwijl ik die moeiteloos invulde. Mrs Attorama moest dat even navragen bij haar ouders. Ik vertelde dit verhaal een collega, die vervolgens moest bekennen dat hij het ook niet wist. Navraag op kantoor en bij vrienden toonde aan dat mannen doorgaans slecht op de hoogte zijn van dergelijke gegevens, terwijl de meeste vrouwen wel weten wat de meisjesnaam van hun oma’s zijn (of waren).

Hierbij dus de test: weet jij hoe je opa's en oma's heten of heetten?

1 opmerking:

  1. Ok, nu voel ik me echt slecht....Mijn excuus? Ik ben gewoon niet zo goed in namen.....?

    xxx Mrs Attorama

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie op dit bericht achter!