zondag 28 augustus 2011

Terugkeer ontmoedigd

Een aardige aanbieding van Blizzard: of ik weer wil terugkeren naar 'World of Warcraft'. Gratis. No strings attached. Voor onbepaalde tijd via een trial-account (maximum: level 20) of een week lang gratis terugkeren naar mijn oude personages op het hoogste niveau. Kijk, dat zijn de betere aanbiedingen. Met een zondagavond zonder al te veel plannen meteen alles opnieuw geïnstalleerd. Tenminste, dat was de bedoeling.

Begin dit jaar heb ik alle WoW-content verwijderd van mijn pc. Terugkeren betekent dus alles opnieuw installeren. Alles. Alle content die in de 7 jaar van WoW's bestaan aan het spel is toegevoegd. Geen probleem: vanaf de Blizzard-website is alles te downloaden. Op zolder op zoek naar de oude cd's is dus niet nodig. Vol goede moed begon het installatieprogramma alle content te downloaden: 12 gigabyte. Hmm… dat ging dus wel even duren. De zondagavond leek verloren voor game-doeleinden.

Echter: na 1 gigabyte, die overigens verdacht snel gedownload en geïnstalleerd was, kreeg ik een melding dat de content al 'speelbaar' was. Op de achtergrond zou de resterende 11 gigabyte worden gedownload. Vooruit dan maar. Ik kon inderdaad gewoon weer inloggen en mijn oude personages stonden nog precies op de plek waar ik ze had achtergelaten. Vol goede moed trok ik de digitale wereld weer in… om na een paar minuten al uit het spel gegooid te worden. You have been disconnected from the server.

Dat zou niet de eerste keer zijn vanavond: gemiddeld om de drie minuten viel de verbinding uit, net als er een piek in het downloaden van de resterende content zat. Ik vraag me af of nieuwe spelers hetzelfde moeten ondergaan. Ik denk het wel, als ze tenminste alle onderdelen willen kunnen spelen. Dat is een leuke barrière om nieuwe spelers te ontmoedigen. Tot dusver mijn terugkeer naar de wereld van Azeroth. Laat maar zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!