woensdag 1 juni 2011

Aangepast en opgestuurd

Na de eerste aanwijzingen van mijn meelezer – hij heeft nog een stukje leeswerk te gaan – heb ik mijn manuscript wat aangepast. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ik heb mijn manuscript naar een uitgeverij opgestuurd. Nu is het afwachten. Dat kan enkele weken of misschien wel maanden duren, zo staat op de website van de uitgeverij te lezen. Geduld dus.

Er zijn drie mogelijke uitkomsten:
1. De uitgeverij vindt het geweldig en wil het meteen uitgeven. Dit is de ideale uitkomst, maar niet erg waarschijnlijk, tenzij ik natuurlijk in één keer een meesterwerk heb geschreven.
2. De uitgeverij vindt het interessant, maar nog niet goed genoeg. In dat geval wordt een traject ingezet waarbij gezamenlijk aan het manuscript geschaafd gaat worden.
3. De uitgeverij vindt het niets en wijst het manuscript af. Zonder opgaaf van redenen; als ik wil weten wat er mis mee is, zal ik op eigen gelegenheid een manuscriptbeoordelaar moeten afstappen.

And now we wait.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!