dinsdag 24 mei 2011

Help!

De reden dat mijn bespreking van de nieuwe Leo Blokhuis wat langzamer gaat dan verwacht, is dat ik tegelijkertijd in een ander boek bezig ben. Maar daar kon ik natuurlijk nog niet zoveel over kwijt. Nu wel. Het andere boek is: 'Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!' van Kluun. Een aanrader voor iedere aanstaande vader. Met de nodige onzin natuurlijk, maar leuke onzin.

Op hilarische en typische mannenwijze bereidt Kluun de lezer voor op het aanstaande vaderschap, zoals over de nieuwe woordenschat die je opdoet. Ik dacht tot een paar maanden geleden bijvoorbeeld dat een combinatietest iets met vrachtwagens te maken had. Ook staan er nuttige tips heen voor vaders om zich "door de zwangerschap heen te bluffen". Blader bijvoorbeeld af en toe eens in het tijdschrift 'Ouders van nu', op het moment dat je vrouw/vriendin jouw richting op kijkt.

In de praktijk heb ik al ervaren dat veel van de tips van Kluun in de praktijk echt zo werken. Dat je tijdens de afspraak met de verloskundige als aanstaande vader vrijwel genegeerd wordt (check). Dat je in een babyzaak ineens een heleboel producten gaat kopen waar je nog nooit van gehoord had (check). En dat je vrouwelijke collega's heel enthousiast reageren als je het nieuws vertelt, maar dat de mannen het al snel over belangrijker zaken hebben, zoals de bekerfinale (double check).

Kortom: een aanraden voor wie zich op een vermakelijke wijze op het vaderschap wil voorbereiden.

1 opmerking:

  1. Boek ook gelezen!

    In aanvulling op de babyzaak (heb je ze allemaal al wel gehad?):

    De verkooptruc: "Maar u wilt toch ook het allerbeste voor uw kind?"

    Het gevolg: "Laten we deze dure/ speciale/ mooie [vul in] maar nemen. We willen toch het beste voor ons kind."

    Het resultaat (na een jaar): "'t Is wel leuk deze dure/ speciale/ mooie [vul in], maar we hadden het niet nodig/ het ook gered met iets simpelers/ ook die goedkope kunnen nemen."

    Geniet er van!

    Jelle van Ditten

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie op dit bericht achter!