maandag 16 mei 2011

Eerste feedback

Ik heb de eerste feedback van mijn meelezer mogen ontvangen. Die heeft nu ongeveer de eerste helft van het manuscript gelezen. Belangrijke terugkoppeling was een aantal tegenstrijdigheden in de karakterisering van de hoofdpersoon. Een gedachtegang in de ene alinea stond haaks op een gedachtegang over hetzelfde onderwerp, maar dan een paar hoofdstukken verder. Oeps, foutje. Gelukkig vindt de meelezer het leuk om zich met dergelijke muggenzifterij bezig te houden.

Nog belangrijker is de feedback dat ik in het begin van mijn manuscript er te veel dingen bij haal en dat ik nog zoekende ben naar de focus van het verhaal. Dat komt er kort gezegd op neer dat mijn stijl verandert in de loop van het schrijven en dat er zodoende stilistisch te weinig aansluiting is tussen het begin en de rest van het verhaal. Dus ik moet mijn stijl consistenter maken of de verschillende aandachtspunten aan het begin uitsmeren over het hele verhaal.

Kortom: werk aan de winkel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!