zondag 16 mei 2010

StarCraft II Beta



Tot mijn grote verbazing zat er een e-mailtje van Blizzard in mijn inbox gisteren. Ik ben uitgenodigd voor de bètatest van StarCraft II. Woehoe, champagne! Een kans om de nieuwe RTS van Blizzard te testen voordat deze op 27 juli formeel uitkomt. Ik was vroeger een groot fan van RTS-games, dus ik heb deze kans met beide handen aangegrepen. De komende weken zullen hier dus regelmatig recensies te vinden zijn.



StarCraft II speelt als een vertrouwde RTS: je eigen basis bouwen, leger opbouwen en de tegenstander verslaan. Ondertussen proberen om zoveel mogelijk grondstoffen binnen te halen, zoveel mogelijk onderzoek te doen en je eigen eenheden zo sterk mogelijk proberen te maken. Tot dusver heb ik met de Protoss en met de Terrans gespeeld. Het derde ras, de Zerg, moet nog voorbij komen.


In de bètatest is alleen de multiplayer versie te spelen. Geen tijd om rustig de mogelijkheden te verkennen dus, je wordt meteen tegenover een andere speler gezet. Natuurlijk werd ik slachtoffer van de nodige beginnersfouten: ik had een mooie infanterie opgebouwd, maar vervolgens werd ik door luchteenheden aangevallen – waar infanterie dus geen fluit tegen kan doen. Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!