vrijdag 28 mei 2010

Gameplay


De gameplay is redelijk intuïtief voor wie eerder een RTS gespeeld heeft. Ik heb het gevoel dat ik nog maar een fractie van alle gameplay-mogelijkheden heb benut, maar hoe je daar moet komen voelt wel vertrouwd aan. Zo moet je bepaalde gebouwen neerzetten voordat je aan andere upgrades kunt beginnen – eerst een Ghost Academy voordat je een ghost kunt trainen bijvoorbeeld. Voor iemand zonder die ervaring is het wellicht even wennen.

Iets vergelijkbaars overkwam mij toen ik voor de eerste keer Zerg speelde, waarbij sommige van deze conventies werden losgelaten. Zo ontwikkelen de Zerg-larven zich bijvoorbeeld in gebouwen of eenheden. En ik me maar afvragen waar mijn poppetjes gebleven waren… Een en ander zou duidelijker kunnen zijn met een handleiding of een in-game tutorial. Aangezien het hier om een bètatest gaat, is het niet zo vreemd dat hier geen ruimte voor is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!