woensdag 24 maart 2010

Verlenging

Vandaag had ik een uitgebreid gesprek met mijn mentor. Hij en ik zitten behoorlijk op één lijn als het om mijn persoonlijke en inhoudelijke leerdoelen gaat. We hebben ook een aardig idee hoe we die ontwikkeling kunnen vormgeven. Ik ben iemand die op een nieuwe werkplek een wat langere gewenningsperiode nodig heeft. Ik kijk eerst even de kat uit de boom; ik ben wat voorzichtiger dan anderen. Dat wekt bij andere mensen de indruk dat ik afstandelijk ben en wat minder geïnteresseerd ben in mijn werk – zeker als je mijn houding afzet tegen collega's die veel gretiger met hun werk omgaan.

Als ik per 15 mei ergens anders aan de slag ga, ben ik waarschijnlijk weer terug bij af. Dan zou ik eerst weer moeten wennen aan de nieuwe omgeving. Vandaar dat ik ben ingegaan op het aanbod om mijn periode bij het OBR met een halfjaar te verlengen. (De totstandkoming van dat aanbod is weer een verhaal apart, maar dit geheel terzijde.) De werkzaamheden zijn leuk, ik kan het goed vinden met mijn collega’s en samen met mijn mentor heb ik een aardig goed idee waar ik de komende zes maanden naartoe wil. Het is weliswaar een tijdelijke aanstelling, maar ik vraag mij af of er iemand in onze groep in het huidige klimaat erin slaagt om wél een vast contract af te dwingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!