donderdag 31 december 2009

Van nul tot nu

Vandaag is de laatste dag van het decennium. Na vandaag zijn de jaren nul afgelopen en beginnen we aan de jaren tien. (Formeel moeten we het natuurlijk hebben over "de jaren 2000" en "de jaren 2010", maar volgens mij is dat juist verwarrender in plaats van duidelijker.) Nieuws- en actualiteitenrubrieken hebben ons de afgelopen maand al bestookt met de belangrijkste gebeurtenissen van het afgelopen decennium. De Twin Towers? Pim Fortuyn?

Wat beter op een weblog dan een persoonlijk decenniumoverzicht? De afgelopen tien jaar zijn zonder twijfel de belangrijkste uit mijn leven – en ik vond de jaren negentig destijds al belangrijk. Een korte, min of meer chronologische greep:

* Op mezelf gaan wonen. Na twintig jaar mijn geboortedorpje verlaten en mijn geluk beproefd in de grote stad.
* Afstuderen. Vijf jaar investeren in een academische titel, met bijbehorende kennis en denkwijze. Daar pluk ik nog steeds de vruchten van.
* Carrière. Met vallen en opstaan. Van grote hoogten naar diepe dalen en weer terug. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen.
* Mrs Attorama, het belangrijkste natuurlijk. Eerst mijn vriendinnetje, toen samenwonen, toen trouwen. Krijgt hopelijk in het nieuwe decennium nog een paar vervolgacties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!