woensdag 21 oktober 2009

Wat is mijn nummer?

Het heet natuurlijk een traineeship, maar voor de werkgever is het gewoon detachering. De ene gemeentelijke dienst leent mij uit aan de andere. Gisteren kreeg ik vanuit SDR het verzoek om bij DGF wat gegevens te achterhalen, zodat er een paar factuurtjes verstuurd konden worden en er een paar betalinkjes konden worden verricht. De conclusie van mijn rondgang langs de afdelingen was verbijsterend.

Bij de financiĆ«le administratie sta ik niet geregistreerd – er is immers nog geen factuur gestuurd. Met andere woorden, SDR kan pas een factuur sturen als er een inkoopordernummer is, maar de financiĆ«le administratie kan pas een inkoopordernummer verstrekken als er een factuur is. Wat was er eerder, de kip of het ei? Op dit moment zijn kip en ei allebei afwezig.

Bij personeelszaken kon ik ook al niet terecht, aangezien het extern ingehuurde personeel niet op de loonlijst staat. Het hoofd bedrijfsvoering kon mij evenmin helpen, hoewel hij wel degene was die mijn detacheringsovereenkomst heeft getekend. Sterker nog, volgens de IT-afdeling blijk ik niet eens in- en uit te klokken op mijn eigen naam. Ik begin mij nu ernstig af te vragen of er ergens bij DGF iets officieel geregistreerd staat rond mijn aanwezigheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!