vrijdag 28 augustus 2009

Nieuwsgaring uitbesteed

Het Attorama nieuwsbulletin kent een eenvoudige, doch doeltreffende werkwijze: uit verschillende bronnen selecteer ik de nieuwtjes die ik het meest relevant vind. Er zijn al genoeg berichten die rondzingen in de media, dus een nadere selectie kan mijns inziens geen kwaad. Ik maak bijvoorbeeld een afweging of een nieuwe romantische komedie nieuwswaardiger is dan de remake van een sf-klassieker. Soms wel, soms niet. BN'ers die uit elkaar zijn, zullen niet zo snel op dit weblog verschijnen.

Punt is dat ik slechts eenmaal in de week een nieuwsbulletin schrijf. Van actief inspelen op de actualiteit kan dus helaas geen sprake zijn. Ook kan ik in de telegramstijl van het bulletin maar weinig de diepte in. Vandaar dat ik een experiment begin: in plaats van een selectie te maken uit mijn bronnen, publiceer ik ze rechtstreeks en integraal op Attorama. (Behalve van OOR.nl, want die doet niet aan RSS.) Bij belangrijke en relevante berichten maak ik er een aparte blogpost van en kan ik net zoveel verdieping aanbrengen als ik wil.

Even helemaal naar beneden scrollen dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!