zondag 9 augustus 2009

Byte me

De grens is bereikt: we zijn door onze opslagcapaciteit heen. Films, mp3'tjes en 13 GB aan foto's en video's van de bruiloft en de huwelijksreis hebben ervoor gezorgd dat onze harde schijf vol is. Gisteren zijn we dus maar naar de Media Markt gegaan en hebben daar een externe harde schijf gekocht. We hebben nu 1 Terabyte (TB) aan extra ruimte. Dat is dus zo'n 15 maal de opslagcapaciteit van mijn eigen pc.

Ik stond er even van te duizelen. Toen ik mijn pc kocht, dacht ik dat die 60 GB nooit vol zou krijgen. Maar goed, dat dacht ik ook toen mijn vader halverwege de jaren negentig een pc kocht met een harde schijf van 250 MB. Als ik dit bericht over een paar jaar teruglees, denk ik ongetwijfeld: "1 TB? Hoe had je daar ooit genoeg aan?!" Ik weet nog dat ik van een vriendje op school een kopietje van 'Doom' kreeg, dat zo groot was dat het op 5 diskettes van 1,4 MB moest. Tegenwoordig zijn de meeste foto’s al groter…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!