dinsdag 2 juni 2009

Evaluaties

Vorige week bekendgemaakt: volgende maand krijgt onze groep evaluatiegesprekken. Geen persoonlijke leer- of ontwikkelingsdoelen, maar het soort evaluatiegesprekken dat iedere werknemer krijgt. Zodoende zijn die gesprekken van grote invloed op het vierde en laatste traineeproject en op de mogelijkheid om 'uit te stromen'; waar je na het traineeship in dienst komt. Al met al voldoende redenen om mij een klein beetje zenuwachtig te maken.

Vanuit verschillende hoeken krijg ik lovende dingen te horen over mijn persoonlijke ontwikkeling het afgelopen jaar. Van de begeleiders op de werkplek, van mijn medetrainees en van het assessmentbureau dat ons ieder halfjaar evalueert. Er zijn natuurlijk nog wel wat verbeterpuntjes, maar over het algemeen zijn de kritieken positief. Voor de formele evaluatie spelen echter ook andere beoordelingen een rol, bijvoorbeeld van de werkplek.

Ik vraag me echter af of de leiding van het traineeprogramma op dezelfde manier tegen dingen aan kijkt. Zij zien ons een stuk minder vaak en zien slechts een klein deel van onze werkzaamheden en persoonlijke eigenschappen. Het zijn slechts momentopnames en ik hoop van harte dat die voldoende zullen zijn. Of zouden ze zich ook op andere bronnen baseren? In ieder geval is het iets dat mij een beetje bezig houdt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!