dinsdag 26 mei 2009

Op Zuid

Mijn eerste bericht vanuit Zuid. Gisteren begonnen op mijn nieuwe werkplek, bij DGF. Na twee opdrachten die vrijwel uitsluitend met planning en control te maken hadden wordt mijn derde opdracht iets heel anders: de financiƫle processen van de deelgemeente. Het wordt mijn taak om binnen een halfjaar alle processen op orde te krijgen en inzichtelijk te maken voor de hele organisatie. Een wat meer consultancyachtige opdracht, zo lijkt het.

Voor mijn opdracht moet ik werkelijk de hele organisatie door. Bij het voorstelrondje gisteren heb ik een groot aantal mensen van de deelgemeente gesproken, met wie ik allemaal te maken krijg. In ieder geval werd ik met open armen ontvangen en het leek alsof iedereen wel iets voor mij te doen had. Op mijn eerste dag mocht ik zelfs al aanschuiven bij een overleg over de inrichtingsplannen met de portefeuillehouder, de deelgemeentevariant van de wethouder.

Ik heb inmiddels met mijn begeleider een hele lijst opgesteld van medewerkers met wie ik om de tafel ga zitten om mij op de hoogte te brengen van alles wat er leeft en speelt binnen de deelgemeente. Een goede manier om inzicht te krijgen in het specifieke werkterrein van een deelgemeente, de beleidsvrijheid ten aanzien van de Coolsingel en bovendien een erg handig hulpmiddel voor het verwezenlijken van een van mijn leerdoelen; het werken aan mijn assertiviteit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!