maandag 18 mei 2009

Afscheid van de Coolsingel

De laatste week op deze werkplek. Eigenlijk maar een halve week natuurlijk, door het lange hemelvaartsweekeinde. De afgelopen drie maanden hier zijn werkelijk omgevlogen. In vergelijking met mijn eerste halfjaar hier heb ik deze keer meer 'speurwerk' verricht en kon ik inhoudelijk meer de diepte ingaan dan de vorige keer. Jaarrekeningen uitpluizen, bedragen verklaren – en de drukproeven van het jaarverslag controleren. Al met al een welkome aanvulling op de werkzaamheden uit mijn eerste halfjaar.

Ik ben benieuwd naar mijn nieuwe project: de invalshoek van een deelgemeente en werkzaamheden die niets te maken hebben met planning en control lijken mij een bijzondere leerervaring. Woensdag maak ik kennis met mijn opvolger hier – of eigenlijk de opvolger van mijn opvolger. Die komt op precies op hetzelfde moment binnen als ik, een jaar geleden: tijdens het horen van de wethouders over de jaarrekening en net vóór de retraite. Met andere woorden, midden in één van de meeste hectische periodes van de afdeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!