woensdag 3 december 2008

Rijbewijs verlengen

Recentelijk kreeg ik een brief van de gemeente: mijn rijbewijs verloopt binnenkort en of ik er s.v.p. even aan wilde denken om het te verlengen. Goede service van de gemeente, zo was mijn eerste reactie. Toen drong het besef door dat ik nu dus alweer tien jaar mijn rijbewijs heb (!) Ongemerkt is er een decennium voorbij gegaan.

Kan ik zeggen dat ik een betere chauffeur ben geworden? Vermoedelijk wel. De eerste keer dat ik achter het stuur kroop, net na mijn bezoek aan het gemeentehuis, was ik ontzettend onzeker en tegenwoordig stap ik met het grootste gemak in de auto. Mijn verkeersinzicht is gegroeid, waarbij vooral de vele oefening van grote waarde geweest is.

Het maken van inschattingen in het verkeer is nu eenmaal niet iets wat je bij een rijschool kunt leren, maar wel als je (veel) op de weg zit. Waarbij ik wel als aantekening moet maken dat het wel of niet op bekend terrein zijn een belangrijke voorwaarde is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!