dinsdag 20 mei 2008

Dag 3+4

Maandagmorgen een bezoek gebracht aan de SKVR, het onderdeel Kunst Onder Andere (KOA) om precies te zijn. Deze stichting probeert op een laagdrempelige manier kunst onder de aandacht te brengen, vooral bij jongeren. Kunst heeft ten onrechte een elitair karakter en is een uitstekend middel om mensen bij elkaar te brengen, aldus KOA. Wijkverbetering omhelst namelijk veel meer dan een paar nieuwe gebouwen, een stelling waarmee ik het volkomen eens ben.

’s Middags een bezoek gebracht aan de Roteb. Een aardige rondleiding en een onvergetelijk openhartige toespraak van de algemeen directeur, maar voor mij was dit het onderdeel waarmee ik de minste binding had. Er gaat meer achter de Roteb schuil dan ik gedacht had, bijvoorbeeld de bekleding van ambulances, maar desondanks zou ik bij die instelling niet op mijn plaats zijn.

Vanmorgen bij het gemeenschappelijk managementteam (GMT) geweest, bedoeld als overkoepelende organisatie voor grootschalige fysieke projecten binnen de stad. Het GMT is denk ik het meest concrete voorbeeld van de één-concerngedachte die de stad nastreeft. Onder andere het debacle rond de Museumparkgarage, het Rotterdamse equivalent van de Haagste tramtunnel, kwam ter sprake.

In de middag een bezoek gebracht aan de deelgemeente Feijenoord, met een bijbehorende rondleiding door de wijk. Een paar van mijn medetrainees begint bij een deelgemeente en direct viel al op hoe kort de lijnen daar zijn en hoe snel je al direct resultaat kunt zien van je werkzaamheden. Ik weet dat ik (nog) geen invloed op de loop van het programma heb, maar ik zou ook graag eens bij een van de deelgemeenten kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!