zaterdag 26 april 2008

Dan in Real Life

Zojuist teruggekeerd van een bezoek aan 'Dan in Real Life'. Een aardige komedie. Geen absolute topper, maar wel een originele, ja haast verfrissend te noemen romantische komedie. Weduwnaar Dan, gespeeld door Steve Carell, moet in zijn eentje drie dochters opvoeden. Opeens lijkt Dan eindelijk weer gelukkig te worden in de liefde, maar er zijn (natuurlijk) complicaties.

Het verhaal van 'Dan in Real Life', over een man die verliefd wordt op de vriendin van zijn broer en dat dan ook nog eens tijdens een familieweekeinde, oogt op het eerste gezicht als een onaantrekkelijk mengsel van romantische komedie en ouderwetse klucht. Echter, schijn bedriegt. Ik werd zeer positief verrast en mijn oordeel over de film werd er met het verstrijken van de avond eigenlijk alleen maar beter op.

Ik ben niet zo’n fan van Steve Carell. Doorgaans vind ik hem veel te overdreven en over de top; ongeveer dezelfde bezwaren als die ik tegen Jim Carrey heb. In deze film is hij echter ingetogen, beheerst en komt op die manier veel beter uit de verf. Geen lach-of-ik-schietmomenten. Ook is het verfrissend om eens een romantische komedie te zien waarin dertigers en veertigers de hoofdrol spelen, in plaats van dat jonge grut. Alleen: moet nou per se iedere romantische komedie eindigen met een bruiloft?

Nieuwe trailers:
* Leatherheads (release op 29 mei). Period-piece naar voorbeeld van de screwball-komedies. Met en van George Clooney als coach van een football-team in de jaren twintig die een oogje heeft op de verloofde van zijn sterspeler. Met muziek van Randy Newman.
* Be Kind, Rewind (release op 15 mei). De nieuwste van Michel Gondry. In de videotheek van Jack Black en Mos Def worden per ongeluk alle banden gewist. Ze besluiten om de films dan maar zelf na te spelen en die te verhuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!