zondag 9 maart 2008

The Other Boleyn Girl

Gisteren 'The Other Boleyn Girl' gezien. Niet echt aan mij besteed. Dat valt de film en/of zijn makers overigens niet echt te verwijten. Ik ben niet zo’n fan van kostuumdrama’s of van Natalie Portman, dus de film begon voor mij al met een zekere achterstand. Dat gezegd, ik kon nou niet echt dingen aanwijzen die mij bijzonder tegenstonden in deze film. Eigenlijk heb ik dezelfde kritiek als bij 'Elizabeth: The Golden Age': het verhaal is voorspelbaar, maar de aankleding is in orde.

Anna Boleyn (Natalie Portman) wordt door haar familie uitverkoren om minnares te worden van de Engelse koning Hendrik VIII (Eric Bana). Tijdens een bezoek aan huize Boleyn valt het oog van de koning echter op Anna’s jongere zusje Mary (Scarlett Johansson). Door middel van politieke intrige, list en bedrog weet Anna de zaak alsnog naar haar hand te zetten, wat haar echter – zoals verwacht – duur komt te staan.

Toch zijn er hier en daar wel zekere lichtpuntjes te noemen. De scène waarin Hendrik zijn opwachting maakt in huize Boleyn, waarbij de ruiters van zijn voltallige gevolg de grond doen schudden, is indrukwekkend en is een waardige koninklijke entree. Ook het scherpe contrast tussen de relatie van Mary en Hendrik – gefilmd in volle, warme kleuren – en de kille, politieke betekenis die Mary’s familie hieraan geeft – getoond in koele blauwtinten – verdient een bijzondere vermelding.

Nieuwe trailers:
* Definitely, Maybe (release op 13 maart). Romantische komedie met Ryan Reynolds, die zijn dochtertje Abigail Breslin vertelt over zijn relaties.
* Fool’s Gold (release op 1 mei). Matthew McConaughey en Kate Hudson in een actiefilm met veel tieten, schieten en helikopters.
* Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (release op 22 mei). Teaser die grotendeels stoelt op de bekendheid van Indiana Jones, met dank aan de herkenbare tune.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!