donderdag 17 januari 2008

Welke logica?

Gisteravond 'National Treasure: Book of Secrets' gezien in Path̩ De Kuip. Ik had van tevoren al mijn bedenkingen, maar Mrs Attorama wilde hem erg graag zien. Helaas bleek ik gelijk te krijgen. Wat een beroerde film. Een film waarin de logica volkomen overboord gegooid wordt en waarbij je als kijker vooral niet moet nadenken Рanders blijkt dat de hele film nergens op slaat.

Benjamin Gates (Nicholas Cage) moet een oude schat van de Inca’s of de Azteken vinden om te bewijzen dat zijn voorvader niets te maken had met de moord op Abraham Lincoln. (Snapt u het nog? Ik ook niet, en ik heb het nog wel uitgelegd gekregen in de film.) Met kinderlijke eenvoud weten Cage en consorten onder andere in te breken in Buckingham Palace en de Amerikaanse president te ontvoeren.

Het is schrijnend hoe slecht 'National Treasure: Book of Secrets' is. De film heeft een keur aan goede acteurs en actrices. Jon Voight, Helen Mirren, Harvey Keitel en Ed Harris zijn toch zeker niet de minsten. Jammer alleen dat ze weinig tot niets te doen krijgen. Nicholas Cage is zelf ook niet gespeend van talent. Zie bijvoorbeeld het fabuleuze 'Leaving Las Vegas' of het heerlijk ironische 'Lord of War'. Helaas kiest Cage de laatste jaren steeds meer voor de vet betaalde actiefilms in plaats van voor goede rollen.

Mijn advies: ga NIET naar deze film. Het is een verspilling van celluloid. Ga liever thuis een dvd’tje kijken.

Nieuwe trailers:
* TBS (release op 31 januari). De volledige trailer deze keer. Ik ben niet zo gauw te porren voor een Nederlandse film, maar deze lijkt mij steeds meer de moeite waard te worden. Van de makers van 'Van God los'.
* The Mist (release op 7 februari). Frank Darabont waagt zich opnieuw aan een boek van Stephen King. Darabont heeft de prestigieuze 'The Shawshank Redemption' en 'The Green Mile' op zijn naam staan, dus de verwachtingen zijn hooggespannen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!