maandag 22 oktober 2007

Cubaanse zon

* Het is koud. Brr. Een paar weken geleden liep ik nog in een T-shirtje en vandaag verlangde ik naar mijn winterjas. Van een beroerde zomer naar een niet bestaande nazomer en meteen in één keer door naar de winter. Ik kan niet wachten tot we volgende week kunnen genieten van de Cubaanse zon. Nog een week werken en dan kunnen we even gaan opwarmen in het Caraïbisch gebied. Heerlijk, was het maar vast volgende week!

* Ik had vorige week iets geschreven over de stamboom van KN's familie. Ik heb daarin per ongeluk een paar genealogische termen door elkaar gehaald, waarvoor ik door de opsteller inmiddels ben gecorrigeerd. Een parenteel is een overzicht van alle nakomelingen, terwijl een kwartierstaat juist een overzicht van alle voorouders is. In het dagelijks spraakgebruik worden stamboom en kwartierstaat als synoniemen gebruikt.

* De herfstvakantie is begonnen. Het is ineens ontzettend rustig in de metro. (En daarmee wel ietsje kouder, zul je net zien.) Normaal gesproken zijn je kansen op een zitplaats verkeken als je niet vóór Capelsebrug bent ingestapt. Vanmorgen was er echter alle ruimte en ook op Centraal Station kon je je in alle vrijheid bewegen, zonder door een horde forensen onder de voet gelopen te worden. Dat wordt een ontspannen (voorlopig) laatste weekje met het openbaar vervoer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!