dinsdag 1 mei 2007

Schitterend subliem

Zondag 'Pan's Labyrinth' gezien in de bioscoop, door de meeste critici omschreven als een sprookje voor volwassenen. Eén van de mooiste films die ik de afgelopen tijd heb gezien, misschien wel de mooiste van het hele jaar. De film telt drie verhaallijnen: de familieperikelen van het meisje Ofélia, de nasleep van de Spaanse Burgeroorlog en hoe Ofélia dit alles probeert te ontvluchten in een fantasiewereld. Drie verhaallijnen die op het eerste oog niets met elkaar te maken hebben, maar die door regisseur Guillermo del Toro op een doeltreffende, geniale wijze aan elkaar gekoppeld worden. Ongelooflijk mooi. Tijdens de film realiseerde ik mij dat ik werkelijk niets kon bedenken dat ik slecht vond aan de film. Alles klopt gewoon.

Nieuwe trailers:
- 'Pirates of the Caribbean: At World's End'. Deel 1 was hilarisch, deel 2 viel een beetje tegen, wat te denken van deel 3?
- 'The Hoax'. Richard Gere als oplichter, ook met Alfred Molina. Kan wat zijn, oordeel nog onbestemd. Hopelijk net zo goed als 'Shattered Glass'.
- 'The Messengers'. B-horror over spoken in huis. Laat maar zitten dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!