zaterdag 28 april 2007

Gala!

Gala! Het jaarlijkse hoogtepunt van het stijldansjaar van EDS vond gisteravond plaats op de Pier in Scheveningen. Ik had van tevoren zo mijn twijfels over de locatie, maar die bleken volkomen ongegrond. Het was opnieuw - dit was inmiddels mijn achtste Gala - een gezellig feest vol leuke mensen. Onze 'huisband' Music Masters was er dit jaar niet bij, geen idee waarom eigenlijk, maar we kregen twee uitstekende vervangers. En ja, als ze 'Sultans of Swing' gaan spelen, dan kunnen ze natuurlijk eigenlijk niet meer fout bij mij.

Het thema van het Gala was 'License to Thrill' en speelde dus duidelijk in op de hernieuwde populariteit van James Bond en het jaar 2007. Niet dat er erg veel met dat thema gedaan werd overigens, het spelletje met de speelkaarten halverwege de avond was exact hetzelfde als twee jaar geleden. Ik heb twee keer actief meegedaan aan het thema van het EDS-gala, de ene keer als Arabische prins in '1001 nacht', waarmeer ik prompt de hoofdprijs won. Het jaar daarop gooide mijn imitatie van Don Corleone ook hoge ogen, maar toen kreeg ik te horen dat ik niet kon winnen omdat ik het jaar daarvoor al gewonnen had. Sindsdien heb ik het maar laten zitten.

Er waren opvallend veel 'nieuwelingen' aanwezig op het Gala, veel mensen van Brons, Spoedbrons en Zilver dus. Van de oudere garde heb ik alleen T&H kunnen ontwaren en een enkeling van een andere cursus. Neemt het Gala af in populariteit onder de leden van Goud en Gevorderden? Of is er een leegloop bij die cursussen? Hoe dan ook, het gevolg was dat ik nauwelijks nog enige bekenden zag...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!