donderdag 19 december 2019

Vitaliteit

Vanmiddag, als onderdeel van een afdelingsuitje, mijn fitheid laten meten. Of liever, mijn vitaliteit, zoals de medewerksters het zelf omschreven.

* Met een lengte van 180 cm en een gewicht van 65 kg kwam mijn BMI uit op 20,1. Een mooie score, onder de twintig zou een probleem kunnen opleveren.
* Vetpercentage: 8,5%. Voor mijn leeftijd is 17,5% de grens tussen goed en zorgelijk, dus daar zit ik ruim onder. Sterker nog: ik zit dichter bij de gevaarlijke ondergrens van 7%.
* Buikomvang: 81 cm. Onder de 94 cm is goed.
* Bloeddruk: een bovendruk van 120 mm Hg (onder 140 is goed), een onderdruk van 72 (onder 90 is goed).
* Cholesterol: 4,11 mmol/l (onder 5,0 is goed).
* Glucose: 6,7 mmol/l (tussen 3,5 en 7,8 is goed). Een relatief hoge waarde in vergelijking met de andere metingen - waarschijnlijk omdat ik net van tevoren een cakeje had gegeten.

Al met al een aardige rijtje statistieken. Afdrukken, inlijsten en over tien jaar met weemoed naar terugkijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!