dinsdag 31 december 2019

2019/2020

Is 2019 geworden wat ik ervan verwacht had? Welke plannen maak ik voor 2020? Tijd voor mijn jaarlijkse traditie van terugkijken en vooruitblikken.

Persoonlijk
Na het roerige persoonlijke jaar 2018 op privé- en werkgebied was 2019 gelukkig weer een wat rustiger jaar. De stageplek van Mrs Attorama is uitgemond in een nieuwe betrekking, dus de wisselende werktijden zijn gelukkig wat beperkt gebleven. De weekenddiensten zijn wel nog even wennen. Mijn eigen 'nieuwe' werkplek bevalt nog steeds erg goed, met gaandeweg een wat uitgebreider takenpakket. De komst van Belle zorgde eveneens voor een nieuwe dynamiek in huis. Met name de eerste paar weken ging het aftasten tussen Belle en Zoever gepaard met het nodige fysieke geweld.

Puckie en Sofietje
Sofietje ging afgelopen jaar over naar Groep 5, waardoor ze nu in de bovenbouw zit. Puckie bleef nog even bij de kleuters. Beide volgens verwachting. Puckie moest daardoor wel een van zijn beste vriendjes missen, maar voor zijn eigen ontwikkeling was het een goede stap. Voor Sofietje was 2019 het jaar waarin ze werd 'gescout' als ballettalent, maar ook het jaar waarin ze stopte met ballet. Voor Puckie was 2019 het jaar waarin hij begon met zwemles, maar ook het jaar waarin hij zijn interesse voor het hardlopen verloor. (De combinatie van de twee was misschien ook wat veel.)

Bloggen
Met 370 berichten was 2019 mijn op twee na meest productieve jaar ooit. De regelmatige updates volgens een vast stramien hebben daar ongetwijfeld aan bijgedragen. De Mediaweek-berichten hebben helaas wat te lijden gehad onder het nieuwe huishoudelijke schema; daar kan ik in 2020 hopelijk wat meer mee doen.

Hardlopen
Met ruim 60 hardlooprondjes in 2019, ingegeven door de estafette met mijn collega's in april en het afwerken van mijn bucket-list daarna, heb ik mijn aantal rondjes uit 2018 haast verdrievoudigd. Verschillende leuke wedstrijden gelopen. Kortom, 2019 was zo'n beetje mijn beste hardloopjaar ooit. Voor 2020 staan de CPC-loop en de marathon op de agenda, dus tot aan april zal ik nog wel flink wat kilometers gaan maken - en daarna verwacht ik een grote inzinking.

Wijn
De vervolgcursus is er nog steeds niet van gekomen - dat zal ook nog wel even zo blijven - maar afgelopen jaar heb ik wel zelf een paar keer een wijnproeverij georganiseerd. Leuk om te doen, goed ontvangen ook, dus daar zou ik graag komend jaar een vervolg aan geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!