zondag 7 april 2019

#MR19

Episch. Legendarisch. Mooie hardloopdag geweest. Samen met de collega's twee estafetteteams gevormd. Min of meer dezelfde teams gemaakt, zodat er steeds gelijkwaardige lopers tegenover elkaar stonden.

De eerste etappe, het eerste 'directe duel', werd gewonnen door het andere team, met zo'n 7 minuten voorsprong. In mijn eigen duel wist ik daar twee minuten op goed te maken. Dat was helaas wat minder dan ik gehoopt had. Op mijn stuk was het erg druk, de weg was erg smal en ik kwam mensen maar moeilijk voorbij. Dat mijn tempo zo'n 10 seconden langzamer was dan mijn gebruikelijke tempo voor deze afstand zegt eigenlijk al genoeg.

Het was wat warmer dan de laatste weken, maar op mijn stuk had ik daar nog niet echt last - de latere lopers duidelijk wel. Door wat problemen met de wissel bij het eerste team vertrokken de twee derde lopers heel kort na elkaar. Met slechts zo'n 30 seconden verschil werd het toen ineens weer heel spannend! Echter, bij de derde en vierde lopers werd het verschil al meteen zo groot dat er van spanning niet echt sprake meer was...

* temperatuur: 16 graden
* luchtvochtigheid: 68%
* windsnelheid: 10 km/u

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!