zaterdag 31 december 2016

2016/2017

Is 2016 geworden wat ik ervan verwacht had? Welke plannen ga ik maken voor 2017? Tijd voor mijn jaarlijkse traditie van terugblikken en vooruitkijken.

Persoonlijk
Het was een rommelig jaar. Met name de laatste paar maanden hebben een zware impact op werk en privé gehad. Gelukkig zijn we weer op de goede weg en we hopen dat het herstel in 2017 op alle fronten doorzet. Daarnaast was er in 2016 sprake van een hernieuwde toenadering; ook daarvan hoop ik van harte dat die doorzet in 2017.

Verhuizen
Het was een belangrijk jaar. Na vijfenhalf jaar verruilden we onze vertrouwde, vaste stek voor een nieuwe, ook al enigszins vertrouwde, vaste stek. Verhuizen met twee kleine bengels bleek nog een behoorlijke opgave, hoewel ik moet toegeven dat onze verhuizing over het algemeen uiterst ontspannen was.

Bloggen/Schrijven
Met 356 blogposts is mijn productie een fractie hoger dan de afgelopen jaren. Foto’s vormen nog steeds het leeuwendeel; Puckie en Sofietje zorgen voor de meeste schrijfsels. Met dank aan Spotify ben ik wat meer over muziek aan het schrijven; heerlijk! Mijn schrijfwerk voor Duurzaamheid.nu – inmiddels uit de lucht – is helaas wat vrijblijvender geweest dan de bedoeling was.

Lezen
Ik ben gek op lezen. Op boeken. Op literatuur. Ik ben er alleen nauwelijks aan toe gekomen dit jaar. 'Hex' ligt al veel te lang op mijn nachtkastje met slechts trage vorderingen. Ik wil natuurlijk graag voorkomen dat ik zo iemand word die zichzelf een literatuurliefhebber noemt terwijl ik alleen maar tijdens de zomervakantie een paar boeken lees. Een goed voornemen voor 2017 dus.

Hardlopen
Het was een matig, zeg maar gerust: slecht loopjaar. De eerste maanden waren vooral gericht op fysiotherapie en rust houden. Daarna kwamen de verhuizing en de zomervakantie; pas na de zomer weer voorzichtig begonnen. De laatste paar weken lijkt alles weer goed te gaan; nu maar hopen dat die trend doorzet in 2017.

Wijn en spijs
Port en stilton, pinot noir en beenham, sauvignon blanc en zalmsalade. Heerlijk om daar het afgelopen jaar wat mee te spelen. Iets dat ik graag voortzet komend jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!