woensdag 21 mei 2014

Europese verkiezingen (1)

Iets wat mij nog nooit gebeurd is: ik twijfel ernstig of ik morgen moet gaan stemmen. Van de week heb ik de Stemwijzer ingevuld. Dat hielp mij niet echt in mijn keuze. Tot mijn verbazing kwam er een partij uit waar ik nog nooit op gestemd heb, al hoeft dat op zich natuurlijk niet verkeerd te zijn. Wat echter wel opvallend was, was dat ik bij 12 van de 30 stellingen het oneens was met de standpunten van die partij. Twaalf! Om vervolgens te lezen dat de standpunten van de partijen mogelijk iets afwijken van de Europese fracties waar de Nederlandse partijen deel van uitmaken. Misschien is de belangrijkste les hieruit wel dat de Stemwijzer zich moeilijk leent voor een dergelijk genuanceerd onderwerp.

Morgen meer.

1 opmerking:

  1. Deze al geprobeerd? (http://www.speld.nl/2014/05/09/stemwijzer-europa/)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie op dit bericht achter!