maandag 3 maart 2014

Erfstukken (2)

Het eerste deel van het uitzoeken van de erfstukken is afgerond: de dia's. Conclusie na een middag spitten: dat er een heleboel mensen en plekken tussen zaten die ik niet kende. En ook dat het eigenlijk uitsluitend dia's zijn die mijn opa gemaakt heeft - ik dacht dat er ook een paar van mijn vader tussen zaten. Maar nee, daar zijn de filmpjes van. (Het volgende deel.)

Een leuke ontdekking was dat mijn opa en oma in 1964 een klein rondreisje door Amerika gemaakt hebben, onder andere met een bezoek aan Florida. Met één bezoek dat ons wel erg bekend voorkwam... De geschiedenis lijkt zich sowieso te herhalen: op de vakantiedia's zie ik een relatief groot aantal locaties voorbij komen waar mijn vader ons vroeg ook mee naartoe genomen heeft. Het Moezelgebied bijvoorbeeld, of dat wijkje met al die tekenaars in Parijs. Een goede voorspeller voor onze latere vakanties? We zullen zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!