maandag 21 mei 2012

Informatie verstrekken

Onze babyfoon is kapot. Vervelend, maar een oplossing lijkt binnen handbereik: in de handleiding staat een telefoonnummer dat je kunt bellen. Hetzelfde telefoonnummer zie je overigens ook staan wanneer je de batterijen uit de babyfoon haalt. Dus ik bel dat telefoonnummer en leg uit welke foutmelding de babyfoon geeft. (1e informatieverstrekking; telt u mee?)

De reactie die ik aan de telefoon krijg, is of ik op de website een formulier wil invullen. Vooruit dan maar. Ik voer alle eerder telefonisch doorgegeven informatie in, aangevuld met dingen als typenummer, aankoopdatum en met kopieën van de aankoopbon en het bankafschrift. (2e informatieverstrekking) Ik klik op 'Verzenden' en… het formulier loopt vast. Terug naar de telefoon dan maar.

Opnieuw aan de telefoon met de klantenservice krijg ik te horen dat ik alle informatie die ik ingevoerd heb in het webformulier ook in een e-mail kan zetten. Vooruit dan maar weer. Ik typ alles netjes over en verstuur de e-mail. (3e informatieverstrekking) Als reactie krijg ik een e-mail terug, met de vraag of ik de babyfoon wil opsturen ter reparatie. Een label om op de verzending te plakken zit als bijlage bij de e-mail. Gratis verzending omdat alles nog binnen de garantie valt – heel netjes.

Een bijkomend verzoek is echter of ik alle (e-mail-) correspondentie wil bijvoegen bij de verzending. Dus: alle informatie die ik al een keer telefonisch heb doorgegeven en twee keer digitaal, moet nu ook nog eens op papier worden aangeleverd. (4e informatieverstrekking) En niet te vergeten: ik moet op zoek naar een zogenaamd Kiala-punt in de buurt om het pakketje te laten verzenden in plaats van bij een gewoon postkantoor.

Ik krijg het gevoel dat dit proces efficiënter kan…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!