maandag 6 februari 2012

Papadag 1

De eerste 'echte' papadag vandaag. Die van vorige week telde natuurlijk niet echt. Nee, vandaag was de eerste keer dat ik in mijn eentje voor onze kleine ukkepuk moest zorgen. Het eerste obstakel: een bezoek aan de tandarts. Daar had ik een halfjaar geleden geen rekening mee gehouden. Gelukkig konden opa en oma eventjes oppassen – door de vrieskou met die kleine was geen goed alternatief. Om half negen was ik weer thuis. Opa en oma waagden nog even een kijkje om het hoekje en toen… stond papa er alleen voor!

Elf uur: ons meisje werd wakker! Het eerste wat ze deed, was glimlachen naar papa. (Een goed begin.) Dat was verschonen, wassen, voeden en… opnieuw verschonen. Opnieuw in slaap vallen, na heel even knuffelen met papa, lukte prima. Tot om 12 uur de sirene klonk. Even troosten dan maar. Om kwart voor één belde mama, met de vraag hoe het ging. Alles prima, geen kik, antwoordde ik. Ik hing op… en meteen begon ons meisje te pruttelen.

Rond een uurtje of twee was het gedaan met slapen. Ze wou duidelijk uit bed. Eerst even een luier verschonen en daarna… knuffelen met papa! Precies vier uur na de vorige voeding kwam het eerste hongerhuiltje weer opzetten. Opnieuw een flesje bij papa dus! Net toen ik onze kleine ukkepuk naar boven had gebracht, klonk daar het vertrouwde gestommel bij de voordeur. Mama was weer thuis en de eerste papadag was een succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!