woensdag 13 juli 2011

RunKeeper

De berichtencategorie 'Hardlopen' blijft angstvallig leeg op dit blog. Sterker nog, op 'Schrijven' na staat deze categorie op de laatste plek. De categorie 'Baby Attorama', veel later begonnen dan 'Hardlopen', is ook al populairder. Niet dat ik met hardlopen gestopt ben, integendeel. In plaats van dat ik, zoals voorheen, handmatig mijn tijden en mijn afgelegde afstanden moet bijhouden, maak ik al een tijdje gebruik van RunKeeper.

Zo kan ik bijvoorbeeld zien dat ik vanavond 8,3 kilometer heb afgelegd in een tijd van 48:57 minuten, wat neerkomt op een gemiddelde snelheid 10,2 kilometer per uur. Of liever: ik doe 5:54 minuten over 1 kilometer. Dat is een pietsie korter en een pietsie langzamer dan afgelopen zondag, met respectievelijk 8,8 kilometer, 50:39 minuten, 10,4 kilometer per uur en 5:45 minuten per kilometer. Mocht ik ooit weer aan wedstrijden willen deelnemen, dan is 5 minuten per kilometer een mooi streven.

Ik ben nog op zoek naar een manier om die RunKeeper-activiteiten rechtstreeks op dit blog te kunnen laten verschijnen, maar zo zonder RSS-feed blijkt dat nog een kleine uitdaging te zijn. Tot die tijd kun je mijn hardloopactiviteiten via de website van RunKeeper in de gaten houden, of via Twitter natuurlijk. En af en toe zal ik er natuurlijk een blogpost aan wijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!