dinsdag 7 juni 2011

Wat zou Google doen? – Jeff Jarvis

Het eerste boek van deze vakantie is van de stapel boeken die ik eigenlijk vorig jaar mee zou nemen: 'Wat zou Google doen?' van Jeff Jarvis. Of liever WZGD? zoals de auteur zelf zijn boek afkort. Een bijzonder vlot geschreven boek – binnen een dag uit – dat ten eerste gaat over het effect dat het internet, en dan met name Google natuurlijk, heeft op bedrijven. Ten tweede schetst Jarvis een beeld van hoe verschillende bedrijfstakken eruit zouden kunnen zien als ze deze invloed op een juiste manier aanwenden.

Een slechte recensie is niet meer dan dat. Tenminste, zo ging het vroeger. Hooguit kon ik daarmee wat vrienden, familie of collega's beïnvloeden. Tegenwoordig kan ik mijn slechte recensie online zetten, kan ik hyperlinks naar die recensie op Facebook en vele andere pagina's zetten en voor je het weet, verspreidt mijn slechte recensie zich over de hele wereld. In WZGD? probeert Jarvis enkele tips te geven aan bedrijven hoe zij met deze gewijzigde situatie moeten omgaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!