dinsdag 7 december 2010

Leve de digitalisering

Gisteren heb ik geprobeerd mijn verhuizing door te geven op het werk. Dat was gemakkelijker gezegd dan gedaan. Mijn eerste ingeving was om het te proberen bij de personeel- en salarisadministratie (PSA). Dat bleek een verkeerde keuze: verhuizingen moeten via het gemeentebreed ingevoerde Oracle worden doorgegeven. (Vreemd genoeg kan ik wel een gewijzigd e-mailadres doorgeven bij de PSA. Dat kan dan weer niet via Oracle.)

Voor Oracle heb ik twee jaar geleden een inlognaam en wachtwoord voor gekregen – dus inmiddels vergeten – en zodoende zou de helpdesk mij verder op weg moeten helpen. Zo gezegd, zo gedaan: mijn bestaande inlognaam en een nieuw wachtwoord ontvangen. In Oracle heb ik vervolgens 'Verhuizing doorgeven' aangeklikt, de verhuisdatum ingevuld en wat was het resultaat: een papieren formulier, dat je moet invullen, ondertekenen en opsturen. Of persoonlijk langsbrengen, dat kan ook.

Leve de digitalisering.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!