maandag 15 februari 2010

Waar zal ik eens op stemmen?

De gemeenteraadsverkiezingen komen eraan. Als goed voorbereid burger – ahem – heb ik gisteren de stemwijzer gedaan. De resultaten waren… wisselend. Partijen links of rechts van het centrum, wel of niet confessioneel, lokaal of landelijk – het zat allemaal wel tussen mijn stemresultaten. Sterker nog: zelfs van de partij die het minst aansloot bij mijn persoonlijke voorkeuren, was ik het nog altijd voor 50% eens met haar programma. Kortom: op wie ik ook ga stemmen, in ieder geval wordt de helft van mijn wensen ingewilligd.

Nu zijn de verschillende partijprogramma's ook dermate ruim opgesteld dat niemand het oneens kan zijn met de doelstellingen. Alle partijen, van uiterst links tot uiterst rechts, hebben het over "betere zorg", "beter onderwijs" en "gezonde leefomgeving". Hoe kan iemand daar tegen zijn? Doe mij maar een partij die zich inzet voor slechtere zorg, slechter onderwijs en een ongezonde leefomgeving? Eigenlijk zoek ik een partij die de gemeente wil opheffen en wil aansluiten bij Rotterdam – maar dat ben ik nog in geen enkel programma tegengekomen. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!