zaterdag 2 januari 2010

Goede voornemens

Geheel tegen mijn eigen gewoonte in heb ik een paar goede voornemens gemaakt voor het nieuwe jaar.

* Mijzelf minder ergeren in massa's. In drukke winkelcentra, op de markt en dergelijke zit ik mij altijd enorm te ergeren aan mensen die in de weg staan, niet doorlopen et cetera. Vaak met als enige effect dat ik mijn eigen humeur bederf. Met andere woorden: ik schiet er niets mee op, dus daar moet ik dit jaar maar eens mee ophouden.
* Sporten. Ik wilde eerst "meer sporten" noteren, maar dat zou de suggestie wekken dat ik op dit moment al aan sport doe. Met mijn 30e verjaardag in aantocht en de daarbij horende langzamer gaande stofwisseling zal sporten op korte termijn eerder een noodzaak worden dan een vrijblijvendheid.
* Verhuizen. Ik zou graag willen dat dit jaar het laatste is op ons huidige adres. Ik zou mijn volgende verjaardag graag in een ander huis vieren. Dit is het goede voornemen dat ik het minst zelf kan beïnvloeden, maar waarvoor ik sterk afhankelijk ben van anderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!