woensdag 4 november 2009

Worstleverancier gezocht

Ik ben lid van het online onderzoekspanel van Synovate / Online Interview. Eens in de zoveel tijd krijg ik een vragenlijst over mijn bestedingspatroon, of ik bekend ben met bepaalde merken en producten en dergelijke. (Ik wacht nog steeds op een nieuwe uitnodiging voor de politieke barometer.) Kortom: mede dankzij mij blijven de 'evil marketeers' werk houden. Als extra stimulans krijg ik bij deelname aan onderzoeken zogenaamde viewpoints, waarmee je in de cadeauwinkel van Synovate leuke dingen kunt uitzoeken.

Probleem voor Synovate: de leverancier achter de cadeauwinkel kan niet meer aan zijn verplichtingen voldoen. De worst die deelnemers aan het panel wordt voorgehouden, kan niet meer besteld worden. Persoonlijk kunnen de viewpoints mij gestolen worden: ik zou ook zonder beloning deelnemen aan de onderzoeken. Ik heb welgeteld één keer iets besteld de afgelopen vier jaar. Ik vraag mij echter af of dat ook geldt voor alle deelnemers en of Synovate op termijn nog wel representatieve onderzoeken kan houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!