woensdag 28 oktober 2009

Atto de elf?

Na de al eerder beschikbare faction-change is het sinds vandaag ook mogelijk om je WoW-personage een race-change te geven. Faction-change is een ingrijpende verandering, terwijl race-change slechts een verandering van uiterlijk is. Ik heb deze optie nooit eerder overwogen, maar nu speel ik serieus met de gedachte om van Atto een Blood Elf te maken… Mrs Attorama is er in ieder geval erg enthousiast over, maar die heeft sowieso een zwak voor elfjes.

Faction-change heeft ver strekkende gevolgen. Je kunt op die manier bijvoorbeeld eindelijk eens met je vrienden spelen die 'aan de andere kant' staan. Je sluit je aan bij de andere partij in de oorlog, bij wie je je beter thuis voelt. Het is maar net waar je de meeste affiniteit mee hebt. Spelers die altijd Alliance geweest zijn, zullen niet zo snel overstappen naar Horde en andersom. Faction-change is een verandering die grote gevolgen heeft voor je persoonlijke WoW-ervaring.

Race-change is puur cosmetisch van aard. Al je reputatieniveaus, bij iedere groepering, blijven precies hetzelfde. Alleen je uiterlijk verandert – en misschien een enkele raciale eigenschap van je personage. Feitelijk verandert alleen je thuisstad. Atto, en voor die tijd Rama, zijn beide Undead en ik heb ook nog steeds meer binding met Undercity dan met enige andere hoofdstad. En toch… zit ik nu ineens te twijfelen of ik zal overstappen naar Blood Elf. Gear ziet er vreselijk uit op Undead – het is ongetwijfeld de invloed van Mrs Attorama dat ik tegenwoordig überhaupt nadenk over dat soort dingen.

2 opmerkingen:

  1. Ja, een elfje. Leuk!

    xxx Mrs Attorama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb ik ook gedaan ^^ ben ook een elf hunter - op kilrogg nu (: Though heb hem (male orc) gemaakt naar een female elf . Twee level 80's... Een hunter en een paladin. Ga nou eens lekker beginnen met het maken van Recruit a Friend (lekker multiboxen, maar heb weinig tijd om te spelen dus anders komt dat levelen er nooit van).

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie op dit bericht achter!