zondag 5 juli 2009

3D Dino's


Gisteravond in Pathé Scheveningen naar 'Ice Age: Dawn of the Dinosaurs' geweest. Of liever: 'Ice Age 3D'. Een leuke, vermakelijke film – waar je echter gemakkelijk een stukje van kunt missen. (Zie hieronder.) Simon Pegg is hilarisch als de nieuwe toevoeging Buck, een Rambo persiflerende wezel. Voor wie zich (terecht) afvraagt: dinosauriërs in de ijstijd? De plot van de film voorziet in deze anachronistische combinatie.

'Ice Age 3' is een van de eerste grote films die in 3D wordt gepresenteerd, aldus de Pathé-medewerker bij wie ik tot twee keer toe mijn brilletje moest ruilen. Hier en daar gaat er nog wat mis, zo verklaarde hij. Het publiek van gisteravond fungeerde dus een soort als proefkonijn, grapte ik, en de jongeman gaf mij gelijk. Ik was niet de enige: terwijl ik op een nieuw 3D-brilletje stond te wachten, kwamen nog twee mensen naar buiten met hetzelfde probleem.

Ik heb ongeveer een kwartier van de film gemist, maar ik viel meteen weer in het verhaal. Dat was makkelijk, maar tekenend: 'Ice Age 3' is vermakelijk, maar heeft de diepgang van een soepbord. Niet dat de plot daartoe geen mogelijkheden biedt: wat zou je doen als iedereen om je heen aan een gezin begint, terwijl jij alleen overblijft? Dat is wellicht een klein minpuntje in een verder vermakelijke film.

Nieuwe trailers:
* Hannah Montana: The Movie (release op 19 augustus). Kindsterretje Miley Cyrus in de filmversie van de gelijknamige tv-serie.
* G-Force (release op 29 juli). Pratende cavia's, met een geweer, redden de wereld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!